GWARANCJA I SERWIS
ZOBOWIĄZANIA GWARANCYJNE
Kupujący zobowiązany jest po otrzymaniu
sprzętu, ale nie później niż w ciągu 7 dni, dokonać weryfikacji celem wykrycia
widocznych wad lub uszkodzeń, sprawdzić zgodność parametrów technicznych i
wyposażenia. Po weryfikacji, w przypadku braku uwag, Kupujący musi potwierdzić
to swoim podpisem w odpowiednim miejscu karty gwarancyjnej. W przypadku
stwierdzenia wad lub niezgodności Kupujący musi w ciągu najbliższego dnia
roboczego powiadomić upoważnionego przedstawiciela producenta.
Producent udziela gwarancji dla produktu
(sprzętu) na okres 12 miesięcy od daty jego przekazania Nabywcy. Producent
gwarantuje prawidłową pracę urządzenia (sprzętu), w tym komponentów, w okresie
gwarancyjnym. Gwarancja jest udzielana na produkcyjne lub konstrukcyjne wady
produktu. Gwarancja przewiduje wykonanie przez producenta naprawy lub wymiany
uszkodzonych części produktu. Urządzenia nie są objęte gwarancją na wymianę
eksploatacyjnych części roboczych. Części eksploatacyjne, np.: matryce, rolki,
łożyska, uszczelki są objęte oddzielną gwarancją, ponieważ mają własną
żywotność zależną od prawidłowej konserwacji produktu (smarowanie,
czyszczenie), jak i również ilości przetwarzanego surowca. W projekcie,
wyposażeniu lub technologii wytwarzania produktu, w celu poprawy jego
właściwości technologicznych producent może wprowadzać zmiany. Takie zmiany
zostają wprowadzone do produktu bez uprzedniego powiadomienia Kupującego i
producent nie będzie zobowiązany do zmiany lub ulepszenia wcześniej
wyprodukowanych i sprzedanych produktów.
ROZWIĄZANIE GWARANCJI
Producent nie udziela żadnej gwarancji i
nie zapewnia serwisu gwarancyjnego oraz wsparcia technicznego dla towaru w
następujących przypadkach:
- uszkodzenie produktu przez Kupującego lub
osobę trzecią po dostawie produktu (sprzętu) do Kupującego lub odbiorze
produktu (sprzętu) przez niego;
- obecność uszkodzeń powstałych w wyniku
niewłaściwego transportu lub przechowywania;
- naniesionych poprawek w zapisach karty
gwarancyjnej
- korzystanie z produktu (sprzętu) w sposób
niezgodny z przeznaczeniem;
- naruszenie lub nieprzestrzeganie przez
konsumenta zasad eksploatacji sprzętu;
- naprawa przez nieupoważnione do tego
przez producenta organizacje lub osoby;
- w przypadku wprowadzonych do konstrukcji
sprzętu zmian i ulepszeń, a także korzystania z podzespołów nieprzewidzianych w
dokumentacji normatywnej lub części zamiennych nieoryginalnego pochodzenia;
- w przypadku uszkodzeń mechanicznych
produktu lub jego podzespołów, śladów oddziaływania na niego nadmiernej siły,
agresywnych substancji chemicznych, wysokich temperatur, dużej wilgotności lub
zapylenia, stężonych oparów, jeśli coś z tych rzeczy stało się przyczyną awarii
produktu lub pojedynczego węzła;
- uszkodzenia spowodowane działaniem
różnych sił (pożar, uderzenie pioruna, powódź, klęski żywiołowe itp.),
niewystarczającej wentylacji, dużej wilgotności, nieostrożnych działań klienta
lub osób trzecich;
- uszkodzenia produktu spowodowane
przedostaniem się ciał obcych, substancji, płynów, owadów, zwierząt itp.;
- urządzenie zostało zainstalowane w
miejscach, gdzie nie jest dozwolone umieszczanie takiego sprzętu zgodnie z
obowiązującymi normami i przepisami;
- konieczność wymiany uszczelek, elementów
uszczelniających, a także części, które zużywają się szybko i części zamiennych
(części eksploatacyjnych) produktu, które mają własny ograniczony czas pracy, w
związku z ich zużyciem, lub jeśli taka wymiana jest przewidziana konstrukcją i
nie wymaga całkowitego demontażu produktu;
- uszkodzenia spowodowane przez zaniedbania
i nieprzestrzeganie zasad konserwacji produktu;
- usterki powstałe w wyniku niezgodności z
obowiązującymi przepisami wartości parametrów sieci elektrycznej, do której
jest podłączone urządzenie elektryczne Kupującego.
POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA
WYPADKU GWARANCYJNEGO
W przypadku stwierdzenia przez Kupującego
wady lub uszkodzenia zakupionego przez niego sprzętu, które podlega gwarancji
udzielonej przez producenta, w celu rozwiązania tego problemu przewidziany jest
następujący sposób postępowania.
1. Kupujący zwraca się do upoważnionego
przedstawiciela producenta, zgłaszając reklamację mailowo na adres:
serwis@tmbpolska.pl , a przy tym podaje następujące informacje:
model i typ produktu, co do którego stanu
lub pracy powstały uwagi;
datę zakupu i orientacyjny czas jego
eksploatacji;
warunki, w których prowadzona była
eksploatacja urządzenia, tryb jego pracy i surowce przetworzone na nim, a także
orientacyjne ilości przetworzonych surowców;
opis wady lub uszkodzenia, wszelkie uwagi
dotyczące działania produktu, opis okoliczności, w których znalazły się
odchylenia od normy (w miarę możliwości wskazane jest dodać zdjęcia lub
materiały wideo, które pomogą obiektywnie ocenić sytuację);
w razie potrzeby, w celu wyjaśnienia
istotnych części lub okoliczności, producent może ponadto zwrócić się do
Kupującego z prośbą o bardziej szczegółowe wyjaśnienia, zdjęcia lub materiały
wideo.
2. Uzyskane od klienta informacje i
materiały są przetwarzane przez producenta w celu wyjaśnienia stanu produktu,
poziomu i trudności uszkodzenia, możliwych przyczyn jego wystąpienia oraz
określenia sposobów jego rozwiązywania.
3. Jeśli te informacje wystarczą do pełnej
i obiektywnej oceny sytuacji, wówczas producent ustosunkowuje się, czy dany
przypadek podlega definicji gwarancji, a przy tym określa możliwe warianty
rozwiązania problemu, a mianowicie możliwość naprawy lub wymiany pojedynczej
części zamiennej, modułu lub produktu w ogóle, o czym informuje Nabywcę.
4. Jeżeli wada lub uszkodzenie nie jest
zbyt skomplikowane i można je usunąć bez użycia specjalnego sprzętu lub
urządzeń, i do tego nie trzeba specjalnych umiejętności, wówczas w celu
zaoszczędzenia czasu na przekazywanie produktu lub jego części, w celu jak
najszybszego przywrócenia jego sprawności i tylko pod warunkiem zgody
Kupującego, ze strony producenta jest możliwe zapewnienie niezbędnych części
zamiennych lub akcesoriów i kompleksowych usług doradczych dla usunięcia
stwierdzonych wad przez Kupującego.
5. W przypadku, gdy Kupujący nie zgadza się
na kroki opisane w p.4 lub złożoność szkody nie pozwala na przywrócenie
funkcjonalności produktu przez Nabywcę, Nabywca na własny koszt organizuje
dostawę produktu lub jego części do producenta w celu przeprowadzenia bardziej
szczegółowej kontroli i niezbędnych prac naprawczych. Co dokładnie wysłać (cały
produkt lub jego część), należy uzgodnić z przedstawicielem producenta. Adres
wysyłki należy uzgodnić z przedstawicielem producenta, a pod warunkiem dostarczenia
produktu samodzielnie, należy dodatkowo określić orientacyjny czas dostawy. W
przypadku wysyłania za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej konieczne
jest poinformowanie producenta o numerze zgłoszenia paczki.
6. Po otrzymaniu produktu lub jego części
producent przeprowadza niezbędne kontrole i badania w celu ostatecznego
ustalenia przyczyn awarii, a także określa ilości niezbędnych prac
konserwacyjnych w celu przywrócenia przydatności produktu.
7. W przypadku, jeśli okaże się, że awaria
produktu nastąpiła z powodu użycia wadliwych części zamiennych, akcesoriów lub
materiałów lub ich nieprawidłowego złożenia, czyli z winy producenta, a przy
tym ze strony Kupującego nie było naruszenia warunków pracy i działania
urządzenia, to koszty jego naprawy lub wymiany bierze na siebie producent.
8. Jeśli awaria produktu nastąpiła z winy
Kupującego, a mianowicie z powodu naruszenia warunków działania produktu lub
innych działań Kupującego, które kończą wykonywanie zobowiązań gwarancyjnych ze
strony producenta, naprawa lub wymiana produktu i jego dostawa realizowane są
na koszt Kupującego.